טיפולי PRP

PRP מה זה?

PRP היא פלסמה עשירה בטסיות. מדובר בטיפול שבו מזריקים לעור הפנים או הקרקפת פלסמה שהופקה מדמו של המטופל עצמו, לאחר שבודדו ממנו טסיות (טרומבוציטים).

מדוע PRP?

טסיות דם הן “בית חרושת ” של גורמי גדילה( (growth factors שונים. גורמי גדילה הם חלבונים שהטסיות מפרישות בתהליכי ריפוי פצע, כשיש צורך ליצור עור חדש על מנת לכסות את האזור הפצוע. טסיות הן התאים הראשונים שמגיעים לאזור הפצע, עוברים שפעול כתוצאה ממגע עם הקולגן שנחשף בפציעה, ומתחילים ליצור ולהפריש לסביבה חלבונים המעודדים צמיחה של כלי דם, חלוקה של תאי העור ומשיכה של תאים הנקראים פיברובלסטים, האחראים על יצירת סיבי קולגן חדשים. ברור, שכמה מחלבונים אלה רלוונטיים מאוד לטיפול בתהליכי הזדקנות של העור ובעיות שיער.

כיצד מתבצע הטיפול?

הטיפול מתחיל בלקיחת דם מהמטופל לתוך מבחנה מיוחדת. מבחנה זו עוברת תהליך סירכוז (צנטריפוגציה), במהלכו טסיות דם מופרדות מתאי הדם האדומים והלבנים (בהם לא משתמשים). בהמשך טסיות הדם מעורבבות עם הפלזמה (נוזל הדם) של המטופל ומוזרקות לעור באזור שנבחר לטיפול. יש הטוענים שבתוך הנוזל המוחזר למטופל נמצאים גם תאי גזע שמסוגלים ולהתמיין בתנאים מתאימים לתאי עור או זקיקי שיער חדשים.

הכנת PRP

לאילו אינדיקציות משתמשים ב- PRP?

השיטה נמצאת בשימוש רחב בתחומים שונים ברפואה, כמו אוטופדיה וברפואת שיניים. ברפואת עור משתמשים בה על מנת לשפר את איכות העור. בשנים האחרונות הוכחה יעילותה לטיפול בבעיות שיער מסוגים שונים בגברים ונשים כאחד.

PRP להצמחת שיער אצל אישה
PRP להצמחת השיער בגבר

לכמה טיפולים אזדקק?

מקובל לבצע שלושה טיפולים בהפרש של חודש בין האחד לשני.

האם הטיפול כואב? האם כרוך בזמן החלמה?
הטיפול כרוך בדקירות. ניתן להקל על התחושה באמצעות משחת אילחוש. הטיפול אינו כרוך בזמן החלמה וניתן באופן מיידי לחזור לפעילות.

האם הטיפול מסוכן?

בטיפול זה משתמשים במרכיבי דם של המטופל עצמו ולכן הוא טיפול בטוח. הוא מחייב נקיטת אמצעי זהירות מירביים מצד המטפל כנהוג בעבודה עם מוצרי דם.

האם יעילותו של הטיפול מוכחות?

בשנים האחרונות פורסמו עבודות רבות בעיתונות מקצועית המוכיחות את יעילות הטיפול בנשירת שיער והתקרחות מסוגים שונים. למרות זאת וכמו בכל טיפול רפואי אחר, דרגת השיפור שונה ממטופל למטופל.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​